Posts

Showing posts from July, 2014

Cara mudah bersihkan bulu kucing & habuk yg melekat di sofa

Image
Assalammualaikum..
Begitu pantas masa berputar..pejam pelik pejam pelik dah pose lagi seminggu nak raya..alhamdulilah masih bnafas di atas muka bumi ini dgn zuriat yg sihat dlm kandungan.. Amin..thanks Allah..
Ok dah..Balik pada topik utama ehhh..cara mudah nak besihkan bulu kucing & habuk yg melekat kat sofa.. Memandangkan en.suami percinta kucing..mmg wajib lah bulu kucing melekat kat sofa kan..pulak sofa jenis yg mudah melekat bulu2 n habuk..
Nak raya ni, mesti uma nk cantik2 bkn org jer nk cantik2 baju baru sume.. Hewhew..dah dok uma sendiri mesti uma nk lawa2 nnti tetamu nk dtg raya kan.. Pulak sofa penuh ngn melekat bulu kucing..pening mmg pening.. Takut tetamu dtg xselesa dgn bulu kucing kemain tebal melekat kat sofa..
haaaa aku ade tip mudah nk bersihkan bulu2 kucing tu..xperlu kuar modal byk2 nak jahit kain baru tok tutup bulu2 yg melekat kat sofa tu..bajet murah mmg sesuai ngn aku kaki bajet..hihihi
Mudah jer..just beli soletip yg beso tu satu pon dah cukup.. 
Cara2: 1. Ambil s…