Thursday, 27 September 2012

Luahan Hati...



















Aku akan menangis,
Sepuas hati aku,
Seorang diri.
Untuk hari ini,
Kerana....
Aku mengharapkan,
Hari esok,
Akan lebih baik
Dari semalam....

Kadang-kadang,
Apa yang aku harapkan,
Tak pernah hadir
Dalam hidup aku,
Kenapa?
Aku sendiri
Tak tahu kenapa dan mengapa..

Kadang- kadang juga,
Orang sekeliling aku,
Tak pernah,
Faham dan mengerti,
Perasaan aku,
Malah masih,
Bertanya dan menanya..

Sungguh puas,
Aku memujuk,
Hati aku sendiri,
Agar tidak,
Menitiskan air mata ini..

Sehingga hari ini,
Aku masih mengharapkan,
Kau hadir,
Dalam hidup aku dan sidia...


Nota:
Luahan rasa seorang yang bergelar isteri terlalu mengharap hadirnyanya sinar cahaya hati........

Cerita cinta dari:
ashashmaWithLOVEadha
CeritaCintaDatangDari_HATI



Wednesday, 26 September 2012

Si Kuning..a.k.a. Ning

Assalammualaikum..

Harini aku nak update kisah tentang my tinonet siko nih..Ning la sape lagi...Hurrmmm..Ning dah besar..x tahu berape bulan..hahahaha..rasa dah 4 bulan kot umurnya..mcm dah besar jer..Ning nih dari kecik membesar dengan minum botol susu..sebab masa bela kan mumy dia tah kemana..jadinya aku ngn en.suami lah jadi ibu&papa dia..hahaha..(berangan orang x der anak mmg mcm nih..hihihi)..Dah² teruskan lagi cerita k..

Ni botol susu baru beli dulu² lah masa nak bagi dia minum..bersih jer..

Ni pic dia lah masa dia kecik minum susu botol..nakal sangat..

Tapi sampai skang masih minum botol lagi..Terlalu manja ning ni..Nak wat macammana kan..Minum sendiri x tahu & x nak..Penat bagi susu dalam mangkuk..jadi basi macam tu jer..sabo jer lah budak..


Tengoklah pic die dah beso panjang pon masih nk muinum botol..Ngempeng jangan cakap..kuat ngempeng nih..

Botol susu yang terkini k..hahaha

Sampaikan puting jadi buruk n kudung hujung..hahaha..

Aku nak tukar puting baru pun dia x mahu..Sangup x nak minum 1 hari...merajuk ler kononnyer..ngada..dah dia suka puting nih so x tukar la sampai skang..misal kate lah kalu puting tuh dah rosak langsung x leh pakai mungkin aku akan buntu kot..sbb dia langsung x nak minum sendiri..ancaner tuh..hmmm..xpe 1 ari nnti mungkin dia nak minum sendiri kot..2 3 ari ni merajuk, dia x nak minum x nak makan..ancaner tuh..tgu jerlah aku update pasal dia nnti..hihihi..

k la arini mcm x mo cite panjang² nih saje yang ado..sekiannn..

Cerita cinta:
ashashmaWithLOVEadha
CeritaCintaDatangDari_HATI







Tuesday, 25 September 2012

Pandai ker aku masak???hihihi

Assalammualaikum..

Haiii..cerita harini..cerita pandai ker aku masak???weeee...Sejujurnya..aku memang x pandai masak..Masa kecik² kat kampung mak aku x pernah izin kan aku masak apatah lagi potong bawang..hahahah..kalu masak nnti minyak terpercik kat muka lah..terpotong jari lah..mak aku kater..aku kater...yeaaahhhhhh..suka nya..hahahaha...sbb aku bangun tido jer terus makan..sebab da ada bibik..lalala..bibik tu akak aku lah..dia tukang masak kat uma..hahahaha..(jahat aku)..eh..eh..sedapnya cakap yeaaahhh ekk..kat uma mak mentua ambik ko godak² juga kuali tu..<padan muka sape soh xreti masak>hihihi

Pagi tadi ada kakak opis ada share post kat pasbook pasal "orang perempuan x pandai masak xpew..janji rajin masak..Air tangan isteri pengikat kasih suami.." ~ ustazharidrus~


Ni lah nak cite nih..pandai ker aku masak sekarang..suami ku saja yang tahu..sedap ker x sedap ker..bedal jer lah..janji jimat n kenyang..hahahaha..Apa² pun aku nak ucapkan terima kasih dulu kat some one..sbb dia dah kasi pinjam buku masakan kepada suami ku..wahhh...terima kasih ya pada nama samaran dia yang aku kenal ila..Dia nih kawan En.suami bukan kawan saya..tapi dah nama kawan en.suami kawan saya juga..huhuhu


Buku yang dipinjam oleh suami ku dari rakan sekerjanya..1 Hari 1 Resepi..Terima kasih yer ila..

Aku x ler pandai masak sangat setakat telur goreng jadi lah..tapi bantuan buku resipi nih leh lah membantu aku masak memasak pelbagai lauk pauk..wahh..semangat nak masak..balik kerja jer buka buku..ape nak masak..jeng..jeng..jeng..



Selak..selak buku resepi nih yer nak masak ape..tgu jap..ape nak masak..

Masak nih ker??macam dah masak jer aritu..tgk lain lak..

Tada...Nih la hasil ape yang aku masak..hihi..ayam bako atas kuali..hihihi..sedap x tgk??

Ok..siaplah nasi ayam.berserta ayam bakar kuali..(tokok tambah)hahahaha

Percaya atau tidak alhamdulilah sekarang aku dah buleh masak sikit²..En.suami makan sambil diam tunduk saja x cakap pape..(tu tanda sedap lah tu) kalu x sedap dia akan kompen n nnti aku cuba kurang atau lebih kan ape yang aku masak..cume aritu aku buat sup tawar sikit tapi yang lain dia kater "ok" sedap..hahahahaha...senyum lebo aku..sejuk ati..semangat ari² nak masak..hehehehe..

Dan hari seterusnya macam² aku dah masak..tapi berpandukan resepi lah baru leh masak..hihihi..ape² pun aku gembira sebab aku dah pandai masak...hihihi..korang jangan kutuk aku x pandai masak lagi okey..hahahaha...

Nota: Aku cuba mencuri hati en.suami dengan masakan yang aku masak..malah aku dapat ganjaranya..en.suami semakin sayang aku lah ganjaranya..hehehehe...Yang baru mendirikan rumah tangga masak lah walupun x sedap..sebab "Air tangan isteri pengikat kasih suami"...hihihi





Story By:
ashashmaWithLOVEadha
CeritaCintaDatangDaRI_HATI






Berdating di Karnival Nusajaya..

Assalammualaikum...

Hujung minggu mesti nak kuar jalan dating ngan En.suami..Jadinya pergi karnival lah..mana tahu masuk tv..hihihihihi..Mana ada masuk tv...ingat artis bagai..hahaha..jom tgk pic dibawah..lalalala...

Ada lak orang nak snap gambo kami free dikala jalan² tuh..terima kasih eh..terasa mcm artis lah pulok..hahahaha.. :p

Sape kater g karnival panas??korang pg tengah hari terpacak sape soh..g ler petang² sikit..tgk aku santai² lagi tau..

Mesti nak snap bersama..sejati dan sejiwa katernya..huhuhu

Wahhh..ko semah dah macam artis korea datang malaysia lah...hahahaha..

eh posing lagi ko ni kan..

Like FB..Like MyBlog...hihihi

Saya Rakan NUSAJAYA..isteri kepada Mohd Adha..hahaha

Nakk sainnnn awal ashari...jgn jelez..mcm artis..lalala

Jom tgk konset..dengar nyer dgar wahhh..ade alyah orang gelang patah nyayi my fbret song lak tu..Kau yang terindah..for my En.suami..hihihi

Like FB

Cehhh..like wife like husban lah kuat posing..hihihi

Terima kasih kerana sudi datang ke karnival Nusajaya yang saya anjurkan..(puiiihhh) bajet artis lah...hihihih

Snap..sukenya diaa...

Ning pon ikut g karnival..hihi..dok dalam kete jer sian nya..janji dapat jalan ye sayang..huuhuu

snap² dan snap..

Say something this photo ya...

Awal ashari lah..hahahahahaha

Oh..pandainya anakku duduk di sed blakang dengan santainya menjadi penumpang belakang..hehehehe..(Good Boy)

Nak juga ngn papa dia..

Eh??...dah habislah..huhuhu..hari minggu korang mcm mana??hihihi..Ni dihari minggu kami..semoga hari minggu kami menjadi 3 Orang dan seekor kucing..amin...hihihi


Love Story by:
ashashmaWithLOVEadha...
CeritaCintaDatangDari_HATI..


Monday, 24 September 2012

Jom Ke Bazar Kaarat, JB... :)

Assalammualaikum...

Harini aku nak update pic aku pergi Bazar Kaarat, JB...Kebetulan aku sangat busan dan adik² ipar ku yang tinggi tapi kecik dan yang bulat tapi dah tua (hahaha) balik jb so aku ajak lah diorang pg bazar karat..(TQ sayang)..So x der ape pon kat bazar karaat..tapi aku suke sangat² pergi tempat² mcm tu..sbb ape..sbb mcm² ada..hahahaha...Marilah tengok pic² ku di bazar karaat.. Like fun okey..

Biola eh nih..hahaha..klasikk..suke²...mcm² ada nih kalu nk beli brg² lama buat perhiasan..:)


Mcm menarik jer pakcik tuh tgk barang² lama kan..huu..suke part tengok barang² lama nih..klasik..

Aku memang suke ambik gambo..hihi

Sambil² mesti nak ambik gambosesame..sudahh..gasakkan ler...

Xperasan sibudak tinggi tapi kecik nih snap pic aku masa nak pilih air ape yang sedap..lawa juga candid ek..

Bile dah jalan kan penat..tetibe ade botol minuman yang menarik perhatian aku..beli ler ape lagi..hauss dak..

Makan jagung pun nak snap...huhuhu

Dah makan jagung n posing jadi peniaga jap..hihihi


Nih abang² nih x pasan ker aku snap pic diorang jual barang bundle nih..syok bebual..nak niaga ke nak berbual ha..(x pasal² nak marah orang plak)

Snap sana sini mcm menarik jer rantai nih..harga murah saje RM14....Tapi aku lupe nak capai..hihihi


Hoii..ape snap²..buruk muke uh..

Kalau dah nama jalan aku akan pastikan aku akan beli subang..hahahaha..minat giler doh..murah lak tu 4 barang RM10..Sape x nak??hehehe

Sambo jgn x sambo kalu dah harga RM10 ok...

bajet comil lah tu...

Layan kak jangan x layan...

Say something this photo..haakhakhak

Sedih je muka pakcik..depan rezeki..jgn la sedih²

Cari ape lah tu sampai x sedar di snapkan..hahahaha


Borong jgn x borong..

Okey sampai sini saje nak share pic aku masa merongeng ke bazar karat..biasa² saja...tapi aku suka sangat pg mcm bazar karaat nih..tahu sbb ape..sbb murah lah..cantik tapi murah..hahahaha..


Story by:
ashashmaWithLOVEadha
CeritaCeritaDatangDari_HATI