Tuesday, 25 September 2012

Pandai ker aku masak???hihihi

Assalammualaikum..

Haiii..cerita harini..cerita pandai ker aku masak???weeee...Sejujurnya..aku memang x pandai masak..Masa kecik² kat kampung mak aku x pernah izin kan aku masak apatah lagi potong bawang..hahahah..kalu masak nnti minyak terpercik kat muka lah..terpotong jari lah..mak aku kater..aku kater...yeaaahhhhhh..suka nya..hahahaha...sbb aku bangun tido jer terus makan..sebab da ada bibik..lalala..bibik tu akak aku lah..dia tukang masak kat uma..hahahaha..(jahat aku)..eh..eh..sedapnya cakap yeaaahhh ekk..kat uma mak mentua ambik ko godak² juga kuali tu..<padan muka sape soh xreti masak>hihihi

Pagi tadi ada kakak opis ada share post kat pasbook pasal "orang perempuan x pandai masak xpew..janji rajin masak..Air tangan isteri pengikat kasih suami.." ~ ustazharidrus~


Ni lah nak cite nih..pandai ker aku masak sekarang..suami ku saja yang tahu..sedap ker x sedap ker..bedal jer lah..janji jimat n kenyang..hahahaha..Apa² pun aku nak ucapkan terima kasih dulu kat some one..sbb dia dah kasi pinjam buku masakan kepada suami ku..wahhh...terima kasih ya pada nama samaran dia yang aku kenal ila..Dia nih kawan En.suami bukan kawan saya..tapi dah nama kawan en.suami kawan saya juga..huhuhu


Buku yang dipinjam oleh suami ku dari rakan sekerjanya..1 Hari 1 Resepi..Terima kasih yer ila..

Aku x ler pandai masak sangat setakat telur goreng jadi lah..tapi bantuan buku resipi nih leh lah membantu aku masak memasak pelbagai lauk pauk..wahh..semangat nak masak..balik kerja jer buka buku..ape nak masak..jeng..jeng..jeng..



Selak..selak buku resepi nih yer nak masak ape..tgu jap..ape nak masak..

Masak nih ker??macam dah masak jer aritu..tgk lain lak..

Tada...Nih la hasil ape yang aku masak..hihi..ayam bako atas kuali..hihihi..sedap x tgk??

Ok..siaplah nasi ayam.berserta ayam bakar kuali..(tokok tambah)hahahaha

Percaya atau tidak alhamdulilah sekarang aku dah buleh masak sikit²..En.suami makan sambil diam tunduk saja x cakap pape..(tu tanda sedap lah tu) kalu x sedap dia akan kompen n nnti aku cuba kurang atau lebih kan ape yang aku masak..cume aritu aku buat sup tawar sikit tapi yang lain dia kater "ok" sedap..hahahahaha...senyum lebo aku..sejuk ati..semangat ari² nak masak..hehehehe..

Dan hari seterusnya macam² aku dah masak..tapi berpandukan resepi lah baru leh masak..hihihi..ape² pun aku gembira sebab aku dah pandai masak...hihihi..korang jangan kutuk aku x pandai masak lagi okey..hahahaha...

Nota: Aku cuba mencuri hati en.suami dengan masakan yang aku masak..malah aku dapat ganjaranya..en.suami semakin sayang aku lah ganjaranya..hehehehe...Yang baru mendirikan rumah tangga masak lah walupun x sedap..sebab "Air tangan isteri pengikat kasih suami"...hihihi





Story By:
ashashmaWithLOVEadha
CeritaCintaDatangDaRI_HATI






2 comments:

  1. cisss sy nk jugak itu buku.....hayooooo.....
    cehhhh mmg mengancam tgk itu ayam.....mesti Tuan besaw mkn sambil tundukkan diri tanda (sedaaapppppppp)ngehh2

    ReplyDelete
  2. hahahaha...ofcoz..cara dia mendiamkan diri tanda sedap..hihihii..beli jangan x beli..beli kat kedai popular...kat jusco bukit indah dah buka kedai buku popular tuh..jom beramai²

    ReplyDelete