Ikutan Dunia..Ko mampu ker bhee??

Assalammualaikum...
Ok harini aku nk cerita pasal demam ikutan orang kampung ku..wahahahaha..kelas kau jah nk tip top kan orang kampung kaw..huhuhu..aku bukan ape..saje nk kongsi cerita ape yang aku rasa..rasa x membazir ker ikutan ikutan nih??mmg lah keperluan kita nk g jejalan, konvoi bagai sume tapi macam dah tegori menunjuk² pong ade aku rasa..(jgn mara sape yang bace yer.hihi)..

Sebab ape aku cakap macam nih korang fikir lah...dulu tahun 2008-2009 musim moto ex5...perghhh....tip top lah moto nih kat kampung..kalu jalan..pehhh..sume orang nk tegokk...gadis² lepak kat tanjung tu tgk..pehhh..x pejam mate tegok kalu kiterorang nih konvoi..g bando muoo jer kot...paling fames Tanjung Emas,Muar kiteorang lepak..huhuhu..bagi aku x salah nk konvoi, lepak² bagai sume tuh..zaman muda katerkan..dah tua nti xkan lah korang nk melepak jugak kot..ok nih masa nih sebuk sume nak pakai ex5..kalu tukar sport rem tah ape jadah tuh wane wani..wahhh..ade jer ekot...kalu berabis RM 1k..xder hal lah bagi diorang nih.tuh lom citer helmet tah ape jadah lagi..sngup behabis RM 3k..x gile ko helmet harge mcm tuh..gila gempak atas kepala 3k..hok alohh...pencuri datang potong kepala sebab nk dapatkan helmet 3k tu..errrr..ngeriiii mak nak...hihihi

Ok...Masa tuh zaman moto ex5...skang motor 125z pulak..Sorang pakai 125z..wahhh..ade yang terikut pulokk nk pakai 125z jugak..ok..dah ade geng..wahh..sume nk tukar, jual ex5 ambik 125z..tip top bhee 125z nih..aku pong leh meroyan tgk boboi pakai 125z..hihihi..kalu x macam tuh x kenal lah suami aku tuh..hihihi..salam pekenalan bheee..hahahaha...kantoii..sebenonyer dari die pakai ex5 lagi aku minat kat die..hihihi..(secret admirer)hihihi..lalalala..dah² lari tajuk plak nnti..sambung lagi..ok..nih pong sama..aku x paham lah ngn dak² yang terikut² nih..diorang nk ape sebenonyer pong aku x tahu..kepuasan kot..mungkin la agaknyer..dengan cover set kale biru lah ,merah lah, kuning lah..jap² nk tukar..hmmm...x paham..duit melayang² dah tuh..x tahu dah berabis bape aku pong x tahu..x sempat lak nk interview diorang..huhuhu..

Pastu habis musim 125z..wahhhhh...engkau tertarik engaku memang de bom..eh tah lagu x reti lirik pulok..main blasa jer ek..hahaha..pi lantak lah..hahaha...ok ni lak dah habis musim pakai 125z..korang nk tahu pakai ape lak??pakai RXZ lah bheee...baru awekkk marii..aku pong sebuk lah jadi minah jalanan..hahaha..best la jugak ikot diorang nih g konvoi jauh²..minah yang naik RXZ nih kalu bontot x tongek bleh blah..hahaha..cikaro len nk naik..hahaha..hawau....aku bukan cikaro eh..aku hanya untuk suami ku yang sah saje..hihihi...ok tengok dah tukar pulak kan pakai RXZ..same gak dengan pakai moto yang lama tuh..tukar spot rem lah, cover set lah, esobe lah..tah aku ppong x tahu sangat pasal² moto nih...aku tukang dok tengek jer..hihihi...duit melayang jugakk..Diorang nih yang dok kampung x tahu lah keja ape sampai sangup keluar duit beribu sebab ikutan..mebazir sangat aku rasa..hmmm..

Musim RXZ..wehuuu..miss u lah

aku pong sebuk lah posing blakang tuh ade moto RXZ..hahahaha..zaman mude..



Dah pakai EX5 > 125z  > RXZ pastu musim ape nak tahu..hahaha..amikk kau nk tahu pakai moto ape..hihi..gempak bheee..moto KAWASAKI Ninja 150RR..Gempak giler. g konvoi Pulau Pinang....wehuu..kayer giler budak² kampung aku nih ..mana datang duit terjuntai pong aku x tahu..gila kentang bhee..wehaha.aku tetap join.. sebab dah suami aku punya kawan ikot saje lah..tapi aku ngan suami aku bersederhana sahaja..kami naik Saga BLM kami saje..ade ekon.."wahahaha..kelas kau jah pakai buatan malaysia..hihihi"..Mahal tau maintanebce moto beso tuh..aku x tahu kenape diorang leh ambil moto nih untuk jejalan kawasan kampung...haha..gempak dohh..kalu aku balik kampung diorang lepak² kat petronas pagoh tuh dengan moto KAWASAKI milik diorang wahaha..gempak dohh..tapi gila..kami nih dok keje lah kat JB..bandar tuh..tapi x ler semampu nk pakai KAWASAKI tuh..Suami aku pong macam nak terikut² jugak tuh..tapi dihalang oleh ku..hahaha..padan muke die..sebab aku dah tahu jaln penghabisan nyer..tunggu jer la pas ni..dah la tayar tuh mahal..body KAWASAKI tuh bapak besar..cover set tengok asyik tukar²..spotrem tah ape jadah nak tukar jugak..entah lah ..ikutan² siorang nih penghabisnnyer x tahu sampai biler...


Tumpang gambo saje


Korang tgk..gempak x gempak??kaye x diorang ni dgn ikutan?

Sebahagian rakannya..tgk spotrem..wane wani..

Lepas dah sedap pakai Moto KAWASAKI nih..dah behabis duit..waluuu...open door bhee..Diorang cari geng nk pakai  kete HONDA pulak..x gamaknye nk menunjuk²..wahahaha..gila diorang nih...Suami aku tu pong tah macam nk tukar Saga BLM tu ke HONDA..mmg x dapt den nk nolong nyer lah..hasutan toll.."KORANG JANGAN NAK HASUT SUAMI AKU KE JALAN PEMBAZIRAN OK!!!!'
wahahaha..amaran katernyer..aku harap suami aku yang aku cintai tuh dapat bfikir lebih matang..pakai  kereta buatan malaysia sajalah..pakai ape saja yang mampu dengan gaji perkongsian, x perlu lah nk menunjuk², ikut² kawan bagai sume tuh..harta dunia saja..kalu dah lebih mampu tuh nk pakai ape salahnya..tapi skang nih hope dia dapat memahami..Ni diorg dah pakai HONDA 4 or 5 orang..mungkin diorng nih nk cari geng lagi toh tambahkan pembaziran..waluuu..gila...jangan lah ajak suami aku..sok² nnti diorg akan tukar benda lain lak..yang lama jual..ahh..mbazir toh..

Tah katernyer suami aku nak tukar pakai kereta nih..waluu..mampu ker bheee???

Pakai saje yang mampu sudah mencukupi..boleh kan??kenape perlu ikutan??


p/s:mengape kita perlu membazir??ikutan??menunjuk²??
x perlu kot semua tuh..selagi kita mampu..pakai saje yang buleh kita leh tanggung..so fikir dan renung² dan   selamat berubah...hahahaha(pendapat korang macam mana?perlu atau tidak dengan ikutan nih??)


Top Story:
ashashma_withLOVEadha
CeritaCintaDatangDari_Hati
ashashma.blogspot.com


Comments

Popular posts from this blog

Ikhtiar untuk hamil

Rawatan susulan : Suntikan Lucrin

Sanrio Hello Kitty Theme Park & Thomas Town, Nusajaya Jb.