Posts

Showing posts from 2015

Happy time Bayou Lagoon Melaka

Image
Assalammualaikum, 
Ahhh..dah lama x meroyan dlm blogger.. Arini mak semah nk cite kami poyi mandi manda kat Bayou Lagoon Melaka haritu..
Pinjam gambo akk, aritu x ambik gmbo sngat..hehehe
Layankn anak2 buah pi mandi manda 1mei15.. Tempatnye best.. Puas hati.. Xlah besar bleh kawal bdk smpi 5 org.. :) .. Ni first time marisa mandi pool.. Mula2 diam lelama sejuk ngis.. Maklum lah x pnh mandi air sejuk.. Gigil la marisa tu.. Tp xde pic mandi sbb xpgg fon.. Ade pon yg xmandi je.. 


Harga masuk pon xlah mahal..  Dewasa: RM22.00 Kanak2: RM16 Org tua: RM11.00
Korang2 pi la sini bawa anak2 adik2.. Bagi aku puas hati sbb tmpt x besar n aku leh dok 1 tempat ngn marisa tgk diorg mandi dari jauh je..
Kat sini pon korang leh check in apartment.. 1malam RM400 kata akk aku lah.. Akk aku dah g bnyk kali n tido situ.. Aku baru first time bawa marisa.. Abah marisa x ikut kena kerja so kakak lah bawa kami bdua jalan ngn ank2 die..
Ok tu jelah aku blnje cerita.. Xtau Nk meroyan ape lgi.. Hihi n jom aku s…

Andai Boleh Memilih..

Image
Anakku… Bila ibu boleh memilih Apakah ibu berbadan langsing atau berbadan besar karena mengandungmu Maka ibu akan memilih mengandungmu? Karena dalam mengandungmu ibu merasakan keajaiban dan kebesaran Allah Sembilan bulan nak… Engkau hidup di perut ibu Engkau ikut kemanapun ibu pergi Engkau ikut merasakan ketika jantung ibu berdetak karena kebahagiaan Engkau menendang rahim ibu ketika engkau merasa tidak nyaman, karena ibu kecewa dan berurai air mata 
Anakku… Bila ibu boleh memilih apakah ibu harus operasi caesar, atau ibu harus berjuang melahirkanmu Maka ibu memilih berjuang melahirkanmu Kerana menunggu dari jam ke jam, minit ke minit kelahiranmu Adalah seperti menunggu antrian memasuki salah satu pintu surga Karena kedahsyatan perjuanganmu untuk mencari jalan ke luar ke dunia sangat ibu rasakan Dan saat itulah kebesaran Allah menyelimuti kita berdua Malaikat tersenyum diantara peluh dan erangan rasa sakit, Yang tak pernah bisa ibu ceritakan kepada siapapun Dan ketika engkau hadir, tangismu memecah dunia Sa…