Friday, 21 September 2012

Oh...Ampaianku!!!!.... :)

Assalammualaikum..

Kisahnya gini ceritanya,hihihi..nak jadikan cerita, cerita nih dah 5 bulan yang lepas..baru hari ini aku nak update..Kebiasaanya aku akan basuh baju harian yang aku ngn suami aku pakai nih, hujung minggu saja cuci..gamaknya 4 trip lah cuciannya..hahaha..ambik ko..banyak x banyak la baju² tu..hahaha...dah siap² basuh nak pi sidai ler kat bilik stor..

Masa aku tengah syok² dok sidai baju sua tu sume sambil menyanyikan lagu "STACY, Pelangi Senja"...walaweyy...hati girang...

Prappp!!!! Oh...ampaianku!!!! patah doh...gila babeng..mana x nyer berat nak mampus baju yang sebanyak tu..memang nih la makannya..hahahahaha..Aku pun dok garu² kepala..macam mana aku nak sidai baju yang banyak nih..sedang berfikir aku pun teringat lah..ada dawai lebih simpan dan digantungkan belakang pintu bilik stor tu..aku ape lagi..dapat idea..panjat lah..ikat dawai tu kat hujung penjuru tingkap tuh..kebetulan ada paku kat dinding..hah..ikat jangan x ikat...simpul jangan x simpul...dah siap..dapat lah gantung baju² yang sangat banyak tuh..hihihi..selamat dan jimat wang ku..hahahaha...

Ok..Lagi nak sedapkn cerita...En.suami pun pulang dari kerja(kerja malam,balik lah pagi)..datangnya pada ku dok garu² kepala..hahahaha..macam mana leh jadi macam nih...aku pun senyum saja lah..hihihi... Dengan kuasa vito nya dan akal kebijaksanaan nya.dia berfikir...lalu...



Tadaaa!!!!...ni lah hasil kuasa vito suamiku...hahahaha..handal x...
Nak dijadikan cerita kebetulan kat stor tuh ada 2 biji tayar yang suamiku x jual lagi..hahaha..Dia ambilnya 2 biji tayar tuh..letak hujung dengan hujung dan diletakkan lah ampaian ku yang patah tu dalam lubang tayar..hahaha..terhasillah Oh...ampaianku..hihihi..jadinya..mudah lah nak sidai baju lepas ni..x payah beli baru dah..jimat ko..hahaha..


Ini lah bilik storku..separuh wat sidai baju separuh lagi wat letak barang²...huhuhu...Untuk pembaca abaikan lah sua kecik tuh yer..sume ada n pakai kan??x payah lah nak malu²..huhuhu..(wat muka tebal suda)..
Oh..ya..aku nak ucapkan ribuan Terima kasih kepada en.suami ku yang hensem lagi kacak bergaya, atas telah membantu saya, si isteri mu yang tercinta nih untuk membasuh,mecuci dan menyidai baju yang banyak ini semalam..hihihi..eme acih anyak² tau cayang..hihihihi..sayang suamiku ketat²..hihihi..

p/s: Kepada pasangan suami isteri yang baru saja mendirikan rumah tangga..Susah² dahulu senang² kemudian..jikalau ada barang² anda masih buleh di pakai..dan elok digunakan..pakai sajalah..kalu dah x leh pakai tuh baru lah di buang..bukan kedekut bukan save bajet sangat..tapi kalu anda² sume yang baru saja mendirikan rumah tangga  atau dah berumah tangga mungkin mengalami masalah kekurangan modal untuk pelbagai keperluan..jadinya apa yang ada pakai jelah dulu..dah ada duit lebih nnti barulah beli baru ya..ok sampai disini sajalah cerita yang aku kongsi ni untuk saja² untuk sekadar bekongsi cerita semata²...sekian terima kasih kerana sudi membaca..hihihi :)



Story by:
ashashmaWithLOVEadhaForever..
CeritaCintaDatangDari_HATI..




1 comment: