Monday, 21 July 2014

Cara mudah bersihkan bulu kucing & habuk yg melekat di sofa

Assalammualaikum..

Begitu pantas masa berputar..pejam pelik pejam pelik dah pose lagi seminggu nak raya..alhamdulilah masih bnafas di atas muka bumi ini dgn zuriat yg sihat dlm kandungan.. Amin..thanks Allah..

Ok dah..Balik pada topik utama ehhh..cara mudah nak besihkan bulu kucing & habuk yg melekat kat sofa.. Memandangkan en.suami percinta kucing..mmg wajib lah bulu kucing melekat kat sofa kan..pulak sofa jenis yg mudah melekat bulu2 n habuk..

Nak raya ni, mesti uma nk cantik2 bkn org jer nk cantik2 baju baru sume.. Hewhew..dah dok uma sendiri mesti uma nk lawa2 nnti tetamu nk dtg raya kan.. Pulak sofa penuh ngn melekat bulu kucing..pening mmg pening.. Takut tetamu dtg xselesa dgn bulu kucing kemain tebal melekat kat sofa..

haaaa aku ade tip mudah nk bersihkan bulu2 kucing tu..xperlu kuar modal byk2 nak jahit kain baru tok tutup bulu2 yg melekat kat sofa tu..bajet murah mmg sesuai ngn aku kaki bajet..hihihi

Mudah jer..just beli soletip yg beso tu satu pon dah cukup.. 

Cara2:
1. Ambil soletip tuh gulung2 kat tangan mcm dlm gambar kat bawah..( make sure yg gam lekat2 tu blah luar, jgn blah dlm plak..nnti ape ape pon x lekat kat soletip tu..hihihi)

2. Lepas tu..Paling mudah ler nk bersihkan tu..sapu2 jerk. Tarik ke atas ke bawah pelahan2..mmg agak rumit..tp jimat n bebaloi..

3.kalau dah penuh ngn bulu2 n habuk kat soletip tu ulang lah lagi skali ambik soletip yg baru gulung2 kat tangan n ikut step seterusnye..mudah kan..

4. Siap lah bersihkan bulu2 n habuk yg melekat kat sofa.. Walaupun x 100% bersih sekurang2 nya 80% bulu2 yg melekat kat sofa boleh ditanggalkan dgn mudah..

Akhirnya, xperlu pening2 nk kuar modal li kain nk jahit tok sofa tu..bersihkan jer tu yg mampu.. Hihihi .. Yg bela kucing dirumah tu cuba2 tips ni.. Cfm mjadi.. Raya nanti tetamu dtg x ler rasa x selesa nmpk bulu kucing terlalu tebal kat sofa tu..

Pic gabung sume pic kat bawah cara2 bersihkan bulu kucing & habuk yg melekat di sofa..

Beli soletip ni mcm ni 

Gulung2 kat tangan

Jadi mcm ni

Nampak tak bulu kucing.. Pening kan..

Dah sapu2 pelahan2..ni hasil yg melekat..

See.. Wlupun ade sikit bulu kucing..sekurang2 nya hilang lah yg banyak2 tadi..

ok selamat mencuba :)

Cerita cinta:
AshashmaWithLoveADHA
CeritaCintaDatangDari_HATI

1 comment:

  1. instead of beli roller romover tu dr ikea/cosway... boleh guna cara ni... haha...knpa xpernah terfikir ek mcm ni...

    ReplyDelete