Buat pasport..:)

Assalammualaikum..

Lamanya nak update pasal pasport nih..
Buat ari selasa aritu 08.01.13 sebelum g Legoland..
Baru nih la nak update..hok alohh...
Ape² dalam ati aku kate 
"ooo...macam nih cara wat pasport"..(agak jakun sikit la...ohh yeaahh ala budak kampung katenyer..hihihihi)
Jom bace cerita aku pasal buat pasport kali nih...

Ini pic keadaan pagi selasa pada jam pukul 09.30 pg di Pejabat Imegresen cawangan Tampoi Pekan Rabu JB..Tak lah ramai yang baru daftar untuk buat passport..So x segan aku nak ambik pic pakai fon saje..hihihi..Model mangsa aku sape lagi encik hasbon lah sape lagi...haha

So dah dah beratur nanye lah pn.imgresen tuh..Tanya lah macam mana nak buat pasport..So kami ni x tahu & tak pernah wat pasport..Document x sediakan pon..Datang tangan kosong..So baru nih la tahu caranya..


Document yang perlu disediakan:
* MyKad original
* MyKad fotocopy depan belakang
* 2 keping gambar saiz pasport
* Duit*****
* Surat  beranak..tapi kami en.imgresen tuh x mintak..myby tok kanak² kot..
* Ketinggian anda (kalau tak tahu tinggi berape ukur kat situ ade ukur ktinggian juga..)

So sesiapa yang x bawa gambar n salinan myKad tuh kat tepi  kedai tuh pun ade kedai gambar with mesin postotet..So kami ambil gambar kat situ jer..

Sini lah kedai studio nyer..comell kedainyer...hihihihihi..mula la aku berangan nak juga wat studio kecik mcm nih..Angan-angan tak sudah mcm macam cerita Sepah dlm Astro tuh..hahahaha

Dah ambil nombor sooooo...
My number is 1201 & 1202..hihihi..
Tggu la dekat sejam lebih..
Tak apa lah..tak la lama sangat..
Tempat selesa..ade kerusi..ade ekon..
Tak ada masalah..tak pengsan pun tunngu...
Memang cenggini cara orang wat pasport..

Sementara menunggu kami pun g la sarapan dulu tok perot yang kosong nih..Kat pekan Rabu tuh jugak sarapan..Leh tahan sedap nasi lemah telor ayam kari with teh oo..Kenyang sudahhh..arghhhhh...(agak kureng sopan)

Dah sudah makan hampir nombor giliran...okey...patut lah aku dapat no 1201 & 1202..Naik tingkat atas jer upenyer ramai yang dok menungu kat kosi2 dalam tuh..huhuhu..Baru aku tahu..Tadi pagi kat depan kemain leh dikira orang nyer..ohh..yeaahh lalahh..tak tahu upenyer ramai kat atas..So tunggu jer lah..lagi berape jer nak nombor giliran..

So settle sume mohon pasport..dapat slip nih..apakah..ohhh kena tunggu lagi ambil pasport kol 12:45pm di kaunter K12..Nampaknyer kami nak kejar masa..Kami tak tunggu kami ambil esok pagi saje..en.imgresen tuh kate bleh..so ambil esok je lah..Kami pun bgegas ke BANK, ke KWSP print stment sume bagai..banyak masa nak kejar..Nak g Lego lagi..hihihi..

Okey dah kesokan paginyer bangun lah pepagi bagai macam orang KL nak kejar Trin sbb nk g keja..hahaha..sejukkk..macam org x pernah kua pepagi ek aku nih..embun² masih ade lagi ko..sejukk ya amat..Ape² disebabkan aku mintak cuti sari jer paksa diri bangun pagi pergi Pekan Rabu tok ambik pasport..Taaadaaaa..dah siapp..Pasni hanymoon setahun setengah sampai lebam..haha..First in mind g dekat je dulu ade rezeki nak g USS kot..hihihi

Untuk tahun 2013 nih wat pasport:
* RM100 untuk 2tahun
* RM300 untuk 5tahun

Okey lah dah abis cerita sebenarnya..hahaha..so aku post pic my sayang aku nih juga tok tatapan..hihi..Ning kena tinggal..hahahahaha..sbb awak dah besar..kecik lagi leh la bawa jejalan ye cayang..
k dah bye..

Terima Kasih kerana sudi singgah MyBlog
Cerita cinta:
ashashmaWithLoveAdha
CeritaCintaDatangDari_HATI













Comments

Popular posts from this blog

Ikhtiar untuk hamil

Rawatan susulan : Suntikan Lucrin

Sanrio Hello Kitty Theme Park & Thomas Town, Nusajaya Jb.