Rawatan susulan : Suntikan Lucrin

Assalamualaikum..

Hai..Salam Ramadhan, & Selamat Berpuasa bagi umat islam..Alhamdullilah aku masih betemu dengan Ramadhan untuk tahun 2013..Thank you ALLAH s.w.t..

Kali nih saje aku nk share cerita aku tentang selepas pembedahan Cyst Endometriosis bulan yang lepas..Selepas aku buat rawatan pembedahan Cyst Endometriosis, aku dikenakan suntikan di pungung comel aku nih..(<<Ni ayat poyo..hihihi..)..aku di suntik dengan suntikan Lucrin selama tempoh 3 bulan untuk mengecutkan endometriosis..dan 3 bulan ni jugak aku tidak akan mengalami "period".. (~..~)..tapi ramadhan tahun nih aku full lah posee..yeahhh..

K, Apa tu Lucrin??
"Hmm..Lucrin tu merupakah satu analog GnRH (hormon pelepas gonadotropin) yang amat berkesan untuk rawatan endometriosis. Setelah menjalani terapi selama 6 bulan, didapati 99% pesakit mengalami kesakitan yang berkurangan semasa kedatangan haid.. 77% pula melaporkan pengurangan dalam keradangan bahagian pelvik dan 70% lagi melaporkan pengurangan kesakitan pelvik" 
(info dari cik Google ye)..

So aku dah kena suntikan Lucrin dipunggung ku yg comel ni selama 3bulan yg lepas..Maka dengan ini aku nk istiharkan bahawa aku kena suntik lagi dengan suntikan Lucrin..yeaaaahhhh ~..~ (mulut kata yeahh..hati kata huh!!! bila lah nk habis rawatan nih..seksa ooooo (O..O) ).. Sebab ape aku kate seksa sebab aku dah tak tahan kawal body aku..yelah kan..selama 3 bulan ini wajib body aku akan mengalami badan aku akan rasa panas bahang, sekejap rasa sejuk tetibe, sakit kepala melampau, emosi tak stabil , kekeringan vagina dll..kalau aku buat rawatan semua ni kesan² sampingan aku akan hilang sebaik saje semua lengkap.  (~..~) buat muka inoying lagik...huh..(cepatlah masa berlalu)

ini lah die ubat suntikan lucrin aku akan kena nanti..(copy kat cik Google)

Ada jugak aku terfikir tak nak kena suntikan Lucrin lagi..tapi aku baca info² kat cik Google aku harus teruskan jugak suntikan ni utk kebaikkan aku..ya adalah penting untuk melengkapkan jadual terapi selama 6 bulan, agar aku dapat kelegaan daripada kesakitan untuk jangkamasa panjang..Dan perlu dilakukan walaupun aku dah pulih selepas menjalani terapi untuk 3 bulan..(hmmm..kan niat nk nk dapat baby..so bsabarlah ye puan semah..jap jer 3 bulan tu..kata² pujuk diri sendiri.. (~..~)..)buat lagi muka inoying..

Maka dengan itu rawatan lanjutan aku pada tarikh 30.07.2013..OMG!!! hujung bulan nih..huhhhh..(<<mengeluh..paksa diri ambik suntikan nih.. (~..~)  (n..n) ) Redha..

Dah habis cerita utk hari ini..nanti aku update lagi lah..k bye bye.

Oh yee..
Dan kat sini aku nk selitkan lah sekali ucapan "TAHNIAH & ALHAMDULILAH " kepada kekawan kenalan aku yang berjaya hamil, yang baru saje bsalin, yang tambah lagi n everthing about baby..tanhiah..tahniah..dan tahniah..Happy tau..mesti seronok kan?? so kome² sume doakan lah aku pulak yang baik²..& tolong satu jek..Tolong jangan tanya aku "Bila lagi?"..please..1 jek kot..sedih, pedih, sadis lah nk jawab..hihi..k lah

Cerita Cinta
ashashmaWithLOVEadha
CeritaCintaDatangDari_HATI..

Comments

  1. Sabar k sis.. inshaAllah nnti sembuh n sihat hendaknye. Aminn :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum sis...sy baru je 10 hari buat laporoscopy untuk endo cyst ni..doktor inject ubat ni tapi period saya ttp dtg mcm biasa..risau juga sbb b4 laporoscopy dok kata darah da bertakung kat rahim tapi tawakkal je la..lg 3 bln kena inject lg.. hopefully xde apa2 yg serius..really need someone to share abt this experience..pls keep in touch tq

    ReplyDelete
  3. Assalm sis...Nk tya ad perubhn x slpas injection ni??

    ReplyDelete
  4. bape lame erk period u xdatang dr tarikh last suntik??

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum adik..
    akak nak tanya, suntikan lucrin yang last, berapa bulan baru period datang dan selepas tu berapa bulan adik pregnant. Boleh kongsikan apa2 pemakanan yang adik amalkan sebagai usaha untuk pregnant masa tu.. terima kasih.
    -Akak pon buat laps buang cyst/pcos awal tahun haritu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalammualiakum pn.fida..sy nk tny..pian dah period selepas lucrin?.. berapa lama selepas lucrin pun period balik ye?

      Delete
  6. Assalamualaikum...
    Boleh sya tanya sedik soalan.. Sya rashidah sya pun baru sahaja abis operation sakit cye endometrioma kali nie kali ke2 inject lukrin sya dapat. Kalu boleh tanya mcm ane ye pantnag2 dlm makanan n yg lain2

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ikhtiar untuk hamil

Sanrio Hello Kitty Theme Park & Thomas Town, Nusajaya Jb.