Alhamdullilah..Pregnant 2nd Baby boy..

Assalammualaikum, 

Hai lama dah tak update blogger..last aku update blog september 2016..fuhhh..kemain lama kan tak update blog..mesti ada yang rindu aku update blog. HAHAHAHA..perasan jap. tah ade ke yang rindu..Tanye je.HUHUHUHU

Harini aku nak luangkan masa sikit. update lah cerita kehidupan simple aku.. kalau sudi korang baca lah ye..terima kasih banyak banyak tau sudi singgah myblogger.

Hmmm..Sekian lama menyepi..aku nak kongsi cerita..yang aku mengandung lagi anak ke dua..alhamdullilah..rezeki tak salah alamat..Dulu ada masalah nak mengandung..operation bagai..sekarang alhamdulillah..dapat rezeki anak lagi..amin.


 DOUBLE LINE :)

masa mengandung anak kedua

Masa nih aku tak sangka dan belum bersedia nak mengandung lagi..sebab nye marisa baru umur 1tahun 8bulan.. Masa tuh juga aku rasa lain macam-macam susu badan drob masa bulan puasa.ingat lagi penat, rasa nak marah je, jerawat muka pon naik bak cendawan kembang..huhuhu.. pah tu saje lah check UPT sebab dah 9 hari tak datang bulan..dan akhirnya.. kejutan tak di sangka-sangka aku mengandung lagi..di dalam hati belum bersedia tapi sekarang bersyukur alhamdulillah..kau ingat senang nak dapat rezeki zuriat..Allah dah beri terima dengan hati terbuka..

Bermula lah setiap bulan, minggu aku checkup di Klinik kesihatan. sampai lah aku bersalin.. Tapi cerita mengandungkan anak kedua ni macam macam rasa sakitnya..tak sama macam mengandung anak pertama.. betul lah orang kata..setiap anak lain rasa nye.. Bila anak kedua ni sakit masa mengandung punya la sakit setiap hari..ya allah tak tahu lah nak cakap macam mana.Allah saje yang tahu.. Baru minggu ke 35.. aku rasa macam nak bersalin dah..sakit contraction..fuhhh tapi tu bukan sakit contraction pon..ape orang kata sakit Braxton Hick Contraction (sakit tipu-tipu je tapi belum nak bersalin pon) dari 35minggu sampai lah 38minggu sakit tu berulang-ulang..

Setiap hari bangun tidur dan nak tidur sakit tu lah sakit nih lah..ya allah.. memang kenangan tak dapat di lupakan. sampai menangis-nagis, resah, demam on of.fuhhh..cabaran dia tak sama betul mengandungkan anak pertama..anak pertama ni mabuk teruk je..yang ke dua ni mabuk biasa biasa je.. tapi sakit die.. satu badan sampai demam.. ingat lagi masa tu en.suami selalu nau balik lambat ade training band pat kerja die..ade event ape tah.seriusly aku memang tak larat nak jaga marisa. aku suruh suami bawa pergi kerja..Marisa pon ikut tidur tempat kerja abah die.. pas tu kalau aku rasa sakit tak boleh tidur..raba sebelah anak tak ada..risau kesian pon ada..tapi nak buat macam mana aku memang dah tak larat nak jaga..minta maaf marisa..

Hari ke hari sakit contraction ada je..masih datang kerja, larat tapi suami soh tak payah kerja.aku mana lah bleh dok uma..mesti nak pergi kerja sbb nya aku tak nak membazirkan cuti anual leave aku..huhuhu dan satu hari tu aku dah tak larat..en.suami rajin training n malam tu event dia.aku suruh bawa marisa lagi.. Kesokkan nye pulak aku ade checkup mingguan..aku tanya nurse..bila boleh bersalin agak agaknya ya..sebab dah sakit sangat...jalan pon dah slow sangat.. pastu nurse kata lagi  dua tiga hari...fuhhh.. bedebo rasa..due date lagi 2 minggu.. maka nye kemas kemas baju n balikk kampung hari tu juga..Dan sebenarnya aku kena jumpa doctor sebab demam on of. tapi aku buat keputusan terus pergi Hospital Pakar Sultanah Fatimah Muar. Check check skali 3 cm sudah.. kena bebel ngan doctor sebab tak pergi jumpa doctor demam on of..HIHIHIHI..bkn tak mau jumpe doctor.. tak nak kena tahan wad n makan ubat..kikiki tapi warning ya.. jangan ikut macam aku..nati kena marah dengan doctor..

Dan tanggal 23.july.2017 lahir lah Dato Muammar Afeef bin Mohd Adha kakak kepada Marissa Adriana.. M|A_nyawa&Cinta saya..alhamdulillah lahir anak lelaki secara normal seberat 2.5kg.. kena injet bantuan beranak (ape tah nama nye lupa tp bukan epidural ya, enjit mudah bsalin sebab demam on of)amin amin amin..sepasang lah zuriat kami..dah jom tengok pic Dato muammar a.k.a adik amar.





Okey dah samapai disini saje cerita anak kedua..mana lah tahu anak ke 3 kennn..kita update lagi...HAHAHAHAHA anak ke tiga (OMG muka terperanjat..kikiki tak lah..ckp jer) insyallah umur yang panjang kita update lagi..thank you sudi singah.


CeritaCintaDatangDari_HATI
ASHASHMAwithLOVEadha
M|A_NYAWA&CINTA










Comments

Popular posts from this blog

Ikhtiar untuk hamil

Rawatan susulan : Suntikan Lucrin

Sanrio Hello Kitty Theme Park & Thomas Town, Nusajaya Jb.