Cerita aku di Universal Studio Singapore

Assalammualaikum..

Sekian lama xupdate...:)

Kali ni nk cite aku g USS..aku yang nak sangat pergi.. Teringin..so mangsa peneman aku en.somi.. (>..<) hewhewhew.. Biasa lah aku ni pantang tension mmg aku akan habiskan wet simpanan aku pergi holiday,shopping or enjoy kan ati aku biar lupa sume masalah.. Hihi..target naik roller coaster & jerit sekuat hati.. :) ..

Masa g USS ni bln February 2014 dah lama tapi nk cite gak.lalalala :p....aku akan kongsi kan cerita2 aku d blogger utk kenangan dlm hidup aku..x kira lah dah basi ke fresh ke nk jugak update cume rajin or x rajin je lah..hihi 

Ok aku akn cerita kan bajet aku g USS .. Kami g USS sari je..pergi pagi blik petang.. Aku beli tiket kat hotel iTunes Danga Jb tu.. Office die bsebelahan 7e.. Office nye nama OSYSSEY tune hotel..Boleh book tok naik transport sendiri ke nk naik transport bas disediakan ke or naik bas awam sendiri kat teminal center pon boleh..so aku pilih naik bas sisediakan..sbb bas disediakan akan tunggu kita x mcm bas awam..klu lambat cek kat teminal kastam tu kena tinggal..x pon korg kena lari2 supermen sbb nk kejo bas..HAHAHAHA..so pilih mana nak :)

Bajet jimat kedekut ku:
Tiket : RM195 x 2 = RM390
Duit kocek : RM500 (lupa dah tukar wet Singapore nyer dpt bp..hihi)
Air mineral & cekedis : RM10

Total bajet ku utk 2 org : RM900

So kat sana kami jimat2 jer..jalan2 main game jer..pekej tiket yg aku beli ni masa promotion raya cina RM195 seorang n dpt 1 hari pass entrance msuk USS, transport pergi & balik, voucher makan SGD10 & gift voucher SGD5..best kan.. Tapi tapi tapi sbnarnye makan kat sana mahal so kena topap sikit wet sendiri & gift voucher tu pon kena topap sikit sbb sana mmg mahal 2x ganda..hihi..so kami dpt lah Cap & tshrt 1..jadi lah ..eh eh eh dpt cokolat kesukaan jugak... :) dark chocolate nyum2 ..puas hati ( >..< )

Ok klu korg nk book online pon boleh.. Nk walk in beli tiket kat situ pon bleh..:) Nah aku share sikit info:

ODYSSEY Tune Hotel Danga Bay
Lot PTB 22819, jalan skudai Muslim bandar Johor Bahru, 80200 Johor Bahru.
Office: 07-2323092 khai:012-7660172 rose:018-6614191 sykin:018-6667503 
Fb:odysseyDangaBay Blog:www.odysseytraveldangabay.blogspot.com(online booking)

Ok skng settle cita meh tgk gambo2..jom skroll :)

First pic kat USS mesti lah ibu jari with peace..hihi

Jgn lupa buku merah, aku dah teruja :)

Kaunter tiket snap sikit..ehh dpt ampau ice cream tu die nk bg..hihi suka suka suka 

Hmmm..mesti lah negok PETA kang sesat.. Tpi sebenonyer die dah g kali yg ke2..aku jer jakun first time :)

Mesti ada utk kenangan

Aku & dia 


Syeraaammmm nih..tp x dpt naik pon sbb dibetulkan..rugi2..kempunan lah..:(

Yeahhhhh..pa kuat..kuat sngat ( letak tangan kt bahu,dongak atas smbil juling kan mata ) hahaha ( ~..~ )

You r mypolice men in my heart ..cehhhh..

Peace tumpang gambo sikit 

Paling best naik transfomes..gila klu x gempak beb

Syatuuu gambo sikit

:)

Senyum sikit

Post sikit 

:) mcm model x? Perasan ( >..< )

Haruslah.. Mcm hero majalah x? Hihi

Thank you sudi layan kan bini mu ini syg 

Stopppp..

Cehh..

:)

Muka sama jer syg..hihihi

Jom lawan..:)

Hooooop..pgg ape tu

Botol air jgn lupa bawa.. Haus tau ..besar USS ni..

Jgn risau ada restoren makan yg halal k..tp mkn x sedap..hahaha..lapar mkn jelah..:)

Masuk sini pon best..mcm real kena hingus haha..

Elehhhhh..

I'm here Singapore :)

Haaaaa..yg ni pon terbaikkkk tok..best giler..jgn lepaskan naik mummy ni..best best

Hmmm..ape nk ckp ek

Xdpt bgmbr ngn menatang ni snap candid je lah 

Betapa bio dpt ilham ye syg

Huhuhu with you

Menung kan ape tu syg?

Nat nat nat haussss

Last tgk mak saleh ni joget senyum jer..hohoho

Ok dah habis cerita..wat kenangan lmbg USS syatuuu

Wahhhh..penat sgt tu pon x habis pusing dah x larat. :)

Hukhukhuk dah habis cerita utk vacation aku g USS..sangat best owwsemmmm sgt2 korg sume kompol lah duit.. Pergi jln2 bkn selalu nk per abis wet..hihi ..Ni pon aku akan repeat blik..sbb best sgt2..ok sampai disisi cerita kami g USS..

Oh ye..tips utk org malaysia nk dtg USS or jln2 singApo sila siap2 bawa botol air tok g toilet sbb sane xde batang paip..tp kat luar ada singki air so isi kat situ lah..dan juga tisu basah..nak basuh tangan nk makan pon aku x jumpa singki nsib lah ada bawa tisu basah..huhu..lagi klu korg perokok make sure 1 kotak rokok tu jgn lupa buang 2 batang..xboleh bawa rokok byk2 ya..and lagi gula2 getah jgn bawa..sbb negara diorg sgt lah bersih toilet xde air pon xhancing langsung..caye x caye dtg lah Singapore.. Ok itu saje tip yg aku ingt..ok dah..bye

Thank you sbb sudi singgah my blogger..

Cerita cinta:
AshashmaWithLoveADHA
CeritaCintaDatangDari_HATI











































Comments

Popular posts from this blog

Ikhtiar untuk hamil

Rawatan susulan : Suntikan Lucrin

Sanrio Hello Kitty Theme Park & Thomas Town, Nusajaya Jb.