Apa yg saya SUKA..:)

Assalammualaikum..

La ni aku mau cite "Apa yg saya SUKA"..suka ape? nk cite la nih..key sebenarnya aku nk cerita pasai mekup yg selalu gemar pakai sampai la ni..tu je..hihi..saje nk memenuhkan blogger aku nih.. :P

key aku suka sangat pakai bedak Ronasutra minerul makeup mcm pic kat bawah ni dari tahun 2009 lagi..tak tahu kenapa..ni pun akk aku yag hajo pakai bedak ni..sampai skang terus kekal pakai bedak ni n aku sendiri kenapa aku selesa dgn jenama bedak ni..yg baca blog aku nih cube lah try..hihi..

Ronasutra mineral makeup..

Yang pic kat bawah ni pulak..Lips collegen dari D'Herb..Ni pon kakak aku yg hajo pakai dari tahun 2009..why..sbb bile pakai nutural bila pakai..sama mcm lipbalm di pasaran tuh..tapi aku suka pakai lips collegen ni sbb bibir aku ni x tahu kenapa hitam..x hisap rokok pon leh hitam..kan pelik tuh..so pakai ni lips ni secara magik nya jadi merah semulajadi...hahaha..mau keajaiban nye beli lah 1 ye..hihi

Lips Collegen D'Herbs

Pic Lipstik ni dari Stage..warna die aku suka sangat sbb nature..x over pon..masa beli ni offer clean stok..aku mana lah mampu nk li yg mahal²..dapat clear sok pon jadi lah..n yg cokolat tu for shading kat batang hidong..konon nk mancong..hah pakai la ni..hihihi..

Lipstik Stage + shading

Haa..pic bawah ni pulak Naturator cream..ape tu?? die mcm foudation lah..tapi kering punya..pakai nih..fuhh..kate org mcm mekup andaman nanti..meletoopp..hahaha..katernya..hahahahaha..ketawa lagi..ye kot..tapi aku pakai tipis jer..naturator ni ringan jer kalo pakai..macam x pakai jer gasenye..jerawat..sume tutup x nampak lah..nk cube ha beli lah kan..hihi..jimat pon jimat..setahun pon x habis ko..kelass..jimat nk mampus aku ni...hahaha..tapi cream ni aku pakai masa jalan² dating ngn husban jer..sbb skang ada pakai cream pencerah so kalo pakai ngn ni takut lain pulak jadinya..

Naturator cream

ni hasilnya pakai 
naturator cream + bedak ronasutra + lips collegen + lipstik cokolat + shading..

Key ni pic cream SF Beuty.. aku beli ngan member aku kat kampung..die jual n die pakai..so aku pon terjebak pakai produk ni..selama nih mcm² aku pakai krem tah ape jadah tah tapi x pernah bkesan..tapi kali nih aku beli krim ni fuh..confiden..bekesan beb..teruja gila..selama 2 tahun aku x pakai krim pcerah muka 1 pon..aku just pakai bedak n naturator tuh lah..krim pcerah xpakai..sbb x pecaya coz x bkesan kat muka degil aku ni..hahaha..kali ni bkesan sangat..mula² memang seksa la mgelupas kan..proses nk mcerah kn yg kusam..gini le kena tgung sakit sikit..lama² dah ok..cerah dah..cume jerawat aku mmg jenis degil masih jap jap tumbuh..biasala..tiap bulan mesti tumbuh..tpi x pe..pakai krim ni kecut sikit lah..sebenarnya kena pakai sabun die..tapi x cukup wet nk li 1 set..hihi..so pakai jelah sabun beras akak opis jual..hihi.murah sikit..

Sf Beuty

Hasil 3 bulan jerkk..jerawat jer x hilang lagi..
Masih ada bekas² jerawat lopak² masa sekolah lagi x hilang..
sukarnya nk hilang licin mcm telur..hmm..geram mak..xpe sabar sabar..
ni pun pic tak pakai mekap foudation naturator pun..
just pakai cream siang bedak n lips collegen saje
nk beli lah krim sf beuty tu..
saye tolong promot :)

2 bulan pakai Krim SF beuty


Pic bawah ni pulak..baru jer beli..yeahhhhh..suke sangat dapat koleksi ronasutra..Yg ni BLUSHER tau dari produk ronasutra..pakai mcm blusher yg slalu korg pakai tu..tapi jenis blusher tabur..I LIKE IT.. ..~..~ .. muka teruja :P
Mineral Blusher Cheek Colour

Pic bawah ni pulak lotion..wahhhh..ini terjebak si budak pritikal opis aku lah..si ana ni pakai wangi giler..so aku pon beli..hahaha..skan pakai lotion ni..like minyak wangi gitu.. :)..murah gilerrrrr... li kat cosway..pakat reramai beli okey..hihihi
Hand & Body Lotion 

Yang bawah ni Minyak rambut..memandangkan aku ni x rebonding x wat curl so li lah minyak ni..kureng lah kembang² siamang rambut nih..hahaha..best pakai ni..try jgn x try..
Loreal Anti Frizz

Maskara ni pulak baru saje nk mencuba..sbb dari jenama produk D'herb..sbnanyer aku nk kompol koleksi dari d'herb..so cubelah pakai maskara ni..okey..murah jer x mahal pon..nk besihkan pon senang jek..

Maskara Arab D'herb

okey dah habis cerita topic "apa yg saya suke" hihihi..pbaca blog..tq yer sudi singgah..:)

cerita cinta
ashashmaWithLOVEadha
CeritaCintaDari_HATI

Comments

  1. losyen cosway tu ein terbeli 2 sbb ade ofer mase tu.. tp.. x suke pkai.. wangi sgt smpai pening pale .. huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ikhtiar untuk hamil

Rawatan susulan : Suntikan Lucrin

Sanrio Hello Kitty Theme Park & Thomas Town, Nusajaya Jb.