Friday, 21 June 2013

" Tutorial Bawal Purdah acah acah " :)

Assalamualaikum..

ngeeee..gedik melanda di musim jerebu..disebabkan mykazen request wat "Tutorial Bawal Purdah acah acah" dimusim jerebu ni..maka aku pon dok ler pakai tudung sambil ambik gambo..hakhak.. but what acah acah?? acah acah is a bahase kampung aku..orang jowo..acah acah tu ala bajet konon².. heee...so ambik gambo pakai tepon je ek..so kabur la yer..dah asal boleh sudah..jom try..

tapi sebelum pakai tudung bawal pakai la mask dulu..baru pakai tudung..sebab tudung ni tipis sangat..aku x pakai sebab xdapat lagi mask nyer..so sblm dapat tutuplah pakai tudung dulu eh..

Step 1
pakai tudung macam biasa..mcm gambo aku ni lah..
pastu

Step 2
Tudung bla kanan ke kiri ke xkisah lah..
pin kan kat bahu sebelah..
dah tu

Step 3
Ambik sebelah tudung yg belum pin tuh..

Step 4
Pin kan tudung tu ke tepi sebelah kiri ikut paras telinga...
haaa..mcm aku tunjuk gambo ni lah..
adoi..aku nk hajau pon x reti sangat cane nk cakap..hiii
paham² je la contoh gambo ni..

 Step 5
Dah pin tu ambik hujung tudung yg dah pin paras telinga tu..
ukur ler lawo² tarikkkk....pastuuu

Step 6
Pin kat sbla kanan pulak mcm dlm gambo ni..

tadaaaa..dah siap..
ni x pakai mask..korang pakai mask dulu tau baru tutup pakai tudung tu..
barulah bgaya ketika jerebu..hihiii
confirm ade aje yg noleh..
hihi..

jom g kerja..
musim jerebu june 2013..


k dah habis step "Toturiol Bawal Purdah acah acah"..Harap korang paham ape aku hajau..sbb aku pon x reti nk hajau nyee..first time katenye..k dah kekawan yg nk g kerja tu kalau kuar nk bergaya sikit..wat mcm ni..okey..selamat mencuba..k dah bye

cerita cinta
ashashmaWithLOVEadha
CeritaCintaDatangDAari_HATI


No comments:

Post a Comment