Myanniversary 1year

Assalammualaikum..

Alhamdullilah..Syukur pada Allah pada tanggal 11.11.2012 genap sudah setahun usia perkahwinan aku bersama Mohd Adha Bin Milan..Amin..Moga jodoh kami kekal hingga ke akhir hayat & bahagia selama²nya..Amin amin amin ya rabbalalamin :)

Dan semalam en.suami membawa aku pergi dating kat Steamboat Bukit Indah..(kena paksa bawa dating..hahahaha).SteamBoat kat situ sedap & murah gilor tau kat citu 1 kepala just RM20 saje..makan lah seberapa banyak nak makan n lepak ler seberapa lama nak lepak kat citu..Tokey kedai tuh china muslim toh..Dan di sah kan Halal oleh Jabatan Kementerian Islam Malaysia (JAKIM)..

Jom tgk ape yg aku nak kongsikan Hari Bahagia Kami..:)

Bunga sempena ulang tahun..ikikiki

:)

Steamboat Kangkong Bukit Indah..

Daging²..yum²...

macam² ado..

Pilihan kami ayam black paper

Daging Black paper

Bukan pilihan kami..Rumpai..hahahaha..kami x makan..

Yang ni sedap rasa ketam sikit..(scallop)

Uhhhh...Lala...


Aneka mee..

Pepahat..ok la rasanya..

Di sahkan halal oleh JAKIM yang aku dok bebel tadi...

Aneka ape nih..x tahu nk cakap..

Aneka sayur...
:)

Pelbagai sos yang adoh..sedap ohhhh...

Ni majirin...

Pilihan kami..

Jom memasak..nyum²..xsabar nih...

Sup Tomyam...

Hihihihi

Pilihan aku trip kali ke-2

Ni tokey kedai promot soh tray rasa ikan Todak..sedap..rasa kicapnya..
en.suami kurang suka coz myby ade rasa masin sikit kat ikan nih...

smile anniversary..:)

acah²nyer...

Papa mamam x menyedarkan diri..hihihi

Snap sikit scalop nih..

Happy selalu walaupun berdua..
eh???mana ning??...
Ning kena tinggal..hihihi..
awak dah besar daok uma jer eh..hihihii

Muka teruja sambut anniversary 1 year..hihihi..(buruk noh muka nih)

 Isteri kepada Mohd Adha..:)

Icekrim pong adoo..tapi x leh mam banyak..
aku batok²..kohol² kang malam²..hihihih..

Okey..disinilah tempat kedai makan tuh..dah last baru nak tunjuk kedai eh??hahaha..

Lokasi bukit indah k..belok jalan trafik light simpang 4 ke Nusa Duta ok...
Makan ramai² kat sini best..Sempoi saje..Murah pon murah..

Okey sudah malam sangat kami pong balik...kekenyang dah perot nih..
ape²pon thanks PAPA coz bawa dating ke sini walaupun just kuar makan saje..

*
*
*
*
Yeahhh..yang entry bawah nih cerita hari sabtu..
Asalnya plan aku nk sambut awal hari sabtu kol 12 malam tuh..
tapi just diner makan ikan siakap stim dengan kailan ikan masin saje, 
aku buat sendiri tapi x sempat nk ambik gambar..hihihi...
Dengan aku buat kek sempena ulangtahun..tapi x potong kek pon..malam tuh mengatok kami² tido awal..wish dalam mamai saja..hahahaha( :) )
Plak tuh sebenarnya aku buat kek nih dua kali tanpa pgatahuan en.suami..hihihi..
first buat pakai adenan segera beli kat Mydin tuh, die kate manis sangat..
jadinya aku buat lagi..hahaha
yang aku kongsikan nih adunan sendiri ikut dari 
Cik Blog Kak nita dari  MASAM MASAM MANIS..
Jom scroll lagi.. :)

Bahan nyo untuk buat kek..
Step1:
Tepung Gangdum
serbuk balking powder
serbuk bicabonat
*ayak

Step 2 & 3:
Telur 4 biji..
*Pukul sampai lebam..

Step 4:
1 cawan sula pasir
1 cawan serbuk koko
1 cawan susu cair
1 cawan susu pekat
1 cawan minyak masak..
* Satukankan bahan pic ke-4 nih dalam periuk dengan api pelahan..
kacau sampai licin..(sampai licin pon aku x tahu..hahahaha)

#Campurkan semua adunan bahan stiap step kat atas dan gaul sebati dengan senduk jer 
dan pastu masuk dalam loyang disaluti dengan minyak sedikit.
*Panaskan loyang sebelum kukus okey..

Coklat Tulip..untuk toping..

Tadaaaaa..siap...tapi x kilat pon toping die..
tuh yang mood x dok nak potong sesame..
sbb kek x cantik..hahahaha...
*Jadinya terus masuk dalam peti ais dan makan gitu jer..
#makan kek tuh semua sampai lebam okey..hihihi

hihihi..entry nih tgah ari semalam punya kerja..
pakai inai sebab konon nk naik kan seri..skali siap..
ambikk ko hitam jadinye..lantok ler..ade aku kisah..hahahaha


Last pic ning pon kena inai aku...hahaha..
dok manja sangat bangun dari tidorkan..selet² kat aku..haaaa..ambik kena inai jugak..hahaha
asalnya nk rahsia dari en.suami...tapi en.suami lebih peka dengan warna bulunya..hahaha..
Die tanya dari balik kerja sebelum dating kat steamboat bukit indah..
Die tanya kenapa warna bulunya lebih pekat sikit kat bulu muka dia tuh...aku pon..
terpaksa bongkarkan rahsia..
nasib die x marah..ikikikikiki..:)

okey lah dah abis entry ulang Tahun perkahwinan kami..sampai sini saje lah aku nak kongsikan..Untuk information kawan² yer..Kami masih belum ada rezeki anak selama setahun nih..diharap dapat memahami dan jangan tanya banyak kali..sebab muke aku nih..muke jer garang & ganas sempoi yeaaahhh alah..tapi ati lembikk.sentap mak..nanti mak nangis lagi..mak x nk nagis² lagi dah kalu bleh..Mak nak happy² selalu walaupun ati nih macam² rasa..harap dapat memahami okey..Thanks for sapot..Dan macam biasa lah kalu ade ape² yang menarik aku akan kongsiakn kepada semua..k dah bye

thanks for reading my blog
Cerita cinta
ashashmaWith LOVEadha
CeritaCintaDatangDari_HATI..





Comments

Popular posts from this blog

Ikhtiar untuk hamil

Rawatan susulan : Suntikan Lucrin

Sanrio Hello Kitty Theme Park & Thomas Town, Nusajaya Jb.