Wednesday, 10 October 2012

Roti Berinti daging..:)

Assalammualaikum..

Apa kata sarapan pagi korang tukar sikit untuk hari ni..asyik makan nasi lemak, lontong, cer try menu sarapan pagi nih pulok..meh aku kasi kongsi sesama..nih pon aku ikut dari 1 Hari 1Resepi..Tapi ada ubah sikit bahan² sebab ada yang x ada..so wat yang apa yang ada saje..Roti pulak pakai roti biasa jer..Asal pakai roti hotdog tu..tapi nak save bajet pakai roti biasa jer..meh kita mencuba sarapan pagi ni jom..




Bahan²:
1. Daging
2. Tomato
3. Karot
4. Bawang besar (cingcang halus)
5. Bawang putih (cincang halus)
6. Serbuk lada hitam (sdikit)
7. Sos tomato
8. Sos cili
9. lada kisar(1sudu jer wat pedas)
10. Air
11. Minyak
12. Garam
13. Roti


Cara²:
1. Tumis bawang putih & bawang merah
2.Bau wangi jer masuk daging.
3.Dah pecah minyak masuk sos tomaso,sos cili,lada kisar,lada hitam 2 cubit, karot,garam,air sikit..pastu masak macam biasa lah..
4.Dah naik minyak sedia hidang bersama² roti..nak sedap letak mayonis..



ni sedia di hidang bersama roti..nyum²

Ni lah hasilnya..cube try ape rasa..

selamat mencuba..:)

Cerita cinta:
ashashmaWithLOVEadha
CeritaCintaDatangDari_HATI



2 comments: